OVLÁDÁNÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY IOT

MÁTE ŘÍDÍCÍ JEDNOTKU IOT?

ZDE JE NÁVOD NA JEJÍ OBSLUHU

POZOR! ŘÍDÍCÍ JEDNOTKU NIKDY NEVYPÍNÁME ODPOJENÍM OD ZDROJE ELEKTRICKÉ ENERGIE. JEDNOTKU VŽDY NEJPRVE VYPNEME DLOUHÝM STISKEM TLAČÍTKA OK (NA DOBU MIN. 5 SEC.)       A AŽ PO JEJÍM VYPNUTÍ JE ODPOJÍME OD ZDROJE EL. ENERGIE). PŘI ODPOJENÍ OD ZDROJE BEZ ŘÁDNÉHO VYPNUTÍ HROZÍ ZTRÁTA DAT A POŠKOZENÍ PROGRAMU!

OVLÁDÁNÍ JEDNOTKY IOT TLAČÍTKEM OK!

POZOR TUTO JEDNOTKU LZE OVLÁDAT POUZE PŘI AKTIVNÍM DISPLEJI. POKUD DISPLEJ NENÍ AKTIVNÍ (TZN.JE TMAVÝ - UZAMČENÝ) JE NUTNÉ JEJ AKTIVOVAT KRÁTKÝM STISKNUTÍM TLAČÍTKA OK


Při aktivním displeji se liší funkce tlačítka OK podle doby jeho stisknutí.

  • STISKNUTÍ TLAČÍTKA NA 5 SEC. A VÍCE - VYPNE JEDNOTKU: Pokud tlačítko OK podržíte déle než 5 sekund, dojde k bezpečnému vypnutí řídící jednotky bez rizika ztráty dat. Je důležité si uvědomit, že pokud vypnete jednotku v době, kdy je zapnuté dmychadlo, zůstane toto dmychadlo 
  • STISKNUTÍ TLAČÍTKA NA 2 SEC. POTVRDÍ OPERACI: Pokud tlačítko OK podržíte na dobu 2 sekundy, slouží toto tlačítko k potvrzení prováděné operace.

Hlášení závad a informační zprávy 

Vaší řídící jednotky

Vaše řídící jednotka je navržena tak, aby v provozu poskytovala důležité informace o možných závadách. Při výskytu závady Vás jednotka informuje prostřednictvím akustického signálu v kombinaci s červenou kontrolkou. Informační hlášky (připomínají jenom kroky údržby - nejedná se o závadu) se liší, neboť v těchto případech nedochází k akustické signalizaci, ale pouze k rozsvícení červené kontrolky.

JEDNOTKA NA SVÉM DISPLEJI NEPRODLENĚ INFORMUJE PROVOZOVATELE O:

  • CHYBOVÝCH STAVECH:
    • Výpadek sítě, ucpaný odtok, vysoký a nízký tlak, málo vody v N2, hodně vody v N2 (N2=reaktor)
  • INFORMAČNÍCH HLÁŠKÁCH:
    • Síť v pořádku, změřit kal, vyčistit filtr, revize, kontrola membrán

POTVRZENÍ - ODSTRANĚNÍ HLÁŠKY:

  • Aktivujeme displej stisknutím libovolného tlačítka
  • Poté stisknutím tlačítka OK (2 sec) provozovatel potvrdí přijetí hlášky
  • Po několika vteřinách jednotka vrátí displej do provozu a hláška se přesune na horní řádek
  • Smazání hlášky provedeme podržením tlačítka OK na 2 vteřiny (POZOR při delším podržení vypnete jednotku

JEDNOTKA NABÍZÍ V RÁMCI SVÉHO MENU I DALŠÍ MOŽNOSTI ROZŠÍŘENÉHO OVLÁDÁNÍ:

  • UDÁLOSTI
    • Zobrazuje historii provozu a zaznamenává uplynulé události, alarmy nebo výpadky el. proudu.
  • MANUÁLNÍ MENU
    • Pozastaví program a umožňuje provozovateli ruční spuštění jednotlivých funkcí ČOV. Pokud nedojde uživatelem k vypnutí spuštěné funkce, automaticky se jednotka vrátí po 5ti minutách do pozastaveného programu.
    • Manuální řízení je zakázáno spouštět ve fázi programu PAUZA!! Došlo by k narušení funkce ČOV!
  • NASTAVENÍ DATA A ČASU

ZRUŠENÍ HLÁŠKY SE PROVÁDÍ:

  • aktivujeme displej stisknutím libovolného tlačítka
  • poté dalším stisknutím tlačítka OK (2sec) potvrďte přijetí hlášky
  • po několika vteřinách jednotka vrátí displej do provozu a hláška se přesune na horní řádek
  • smazání hlášky provedeme podržením tlačítka OK (2sec) POZOR při delším podržení vypnete jednotku!

PŘED SMAZÁNÍM INFORMACE O ZÁVADĚ, JE NUTNÉ VŽDY ZÁVADU ODSTRANIT. POKUD NEDOJDE K JEJÍMU ODSTRANĚNÍ - OPĚT SE HLÁŠKA ZAKTIVUJE!


RESTART ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY:

  • aktivujeme displej stisknutím libovolného tlačítka
  • poté podržíme tlačítko OK na 5 vteřin
  • po zhasnutí displeje se zobrazí na displeji hláška

"The control unit is down. Please turn off or unplug control unit from power suply" = Jednotka je vypnutá. Odpojte ji od zdroje elektrické energie.

  • Nyní je nutné jednotku odpojit od zdroje elektrické energie a nechat minimálně 20 vteřin vypnutou. Poté je možné jednotku znovu zapojit do zdroje elektrické energie – jednotka automaticky zahájí provoz.

DIODY na řídící jednotce: ČERVENÁ-CHYBOVÁ NEBO INFORMAČNÍ HLÁŠKA

PROVOZ BEZ ZÁVAD: ZELENÁ-REŽIM NORMAL, ORANŽOVÁ - REŽIM SPORO.


INFORMAČNÍ HLÁŠKY:

MOŽNÉ ZÁVADY

POZOR NA POŠKOZENÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY

INFORMACE O DOBÍJECÍCH BATERIÍCH

V jednotkách jsou v levém horním rohu umístěny dobíjecí baterie, které zajišťují paměť zařízení při výpadku proudu. Pokud vaše jednotka oznámí chybu akumulátoru (CHYBA AKU), není nutné ihned provést jejich výměnu. Při výpadcích proudu se baterie vybijí, ale během obnovy elektrického napájení opět začne jejich dobíjení.

Baterie by měly být vyměňovány až po uplynutí jejich životnosti. Je důležité si uvědomit, že nové baterie musí být typu NiMH, velikosti AA (HR 6) s minimální kapacitou 2000 mAh. PŘI VLOŽENÍ JINÝCH BATERIÍ HROZÍ RIZIKO KOMPLETNÍHO POŠKOZENÍ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY!

KOLÍSÁNÍ NAPĚTÍ A PŘEPĚTÍ

  • Řídící jednotku je nutné zapojit vždy za proudový chránič a jistič na svém samostatném přívodu
  • Na elektrický přívod do ČOV (například na dvojzásuvku) nikdy nezapojujeme žádné další zařízení - hrozí poškození jednotky!  Pokud chcete mít u své řídící jednotky další zásuvku pro vlastní potřebu, je třeba přivést pro ní extra přívod.
  • Pokud je v blízkosti Vaší čistírny fotovolatická elektrárna, je třeba instalovat vyšší přepěťovou ochranu.

S BAZÉNPLASTEM VŽDY NĚCO NAVÍC - ONLINE SERVISNÍ PODPORA

Pokud máte nejasnosti se správným provozem Vaší ČOV, nebo máte problém na ČOV, a potřebujete se ujistit že Vaše ČOV funguje správně, můžeme Vám nabídnout servis, nebo případně servisní podporu přes whats app. 

 Pokud nám zašlete Váš kontakt spolu s dotazem ohledně provozu Vaší ČOV, společně s:

- videem kde bude vidět pohled do všech komor v době kdy ČOV provzdušňuje 

 doplněné o pohled co v tu chvíli hlásí řídící jednotka

- fotkou výsledku sedimentační zkoušky 

na WHATS APP - číslo 601 546 566 

 Pokusíme se Vám i takto na dálku poradit s provozem a eliminovat nutnost placeného servisního výjezdu.